Iniciatives

La Fundació Guardiola Sala apadrina el programa ‘Cap nen/a sense jugar’

Les tres entitats col·laboren estretament en el programa ‘Can nen/a sense nedar’, que promou l’ensenyament de la natació a nens i nenes d’elevat risc social
Pàgina web
cruzroja.es

La Fundació Guardiola Sala apadrina el programa ‘Cap nen/a sense jugar’

El 23 d’agost de 2022 va ser un dia molt especial per tota la família de la Fundació Guardiola Sala. A les piscines municipals de Manresa, que porten el nom d’un dels nostres patrons, Manel Estiarte Duocastella, i en presencia tant del Manel com del seu germà Albert i el Pere Guardiola, es va presentar el programa ‘Cap nen/a sense jugar’, que es portarà a terme en els propers dos cicles formatius, 2022/2023 i 2023/2024, amb estreta col·laboració amb dos entitats amigues com el CN Manresa i Creu Roja Manresa.

Aquest projecte solidari esportiu té com objectiu promoure l’ensenyament de la natació a nens i nenes d’elevat risc social, que sense aquest suport no hi tindrien accés. Des de ben petits, perdent la por a l’aigua, guanyant confiança i seguretat, passant de ser un risc a convertir-se en un món de diversió, oportunitats i qui sap si un futur brillant com en el seu dia va tenir el Manel Estiarte.

El grup de nens i nenes que hi participarà tenen edats compreses entre els 3 i els 12 anys, viuen al Nucli Antic de Manresa o les zones pròximes. Tots ells formen part de col·lectius de risc o alt risc social, derivats a Creu Roja des de Serveis Socials i que són atesos al Casal-Ot. L’activitat inclou la sortida dels nens i nenes des del Centre Obert del Casal-Ot, arribada a la instal·lació esportiva, realització de l’activitat aquàtica i retorn de nou al centre.