Iniciatives

La Fundació Guardiola Sala colabora amb EarthEcho International per crear el Water Challenge Catalunya

El programa proporcionarà eines i coneixements a les properes generacions en l’objectiu de protegir el planeta oceànic
Pàgina web
eartheco.org

EarthEcho International (EarthEcho) és una organització sense ànim de lucre fundada l’any 2005 pels germans Philippe i Alexandra Cousteau en honor al seu pare Philippe Cousteau Sr., fill del llegendari explorador Jacques-Yves Cousteau. EarthEcho col·labora amb joves de tot el món per tal de proporcionar coneixements i desenvolupar eines per impulsar accions ambientals significatives per a protegir i restaurar el nostre planeta oceànic. En arribar a més de 2 milions de persones en 146 països, l’objectiu és activar a les properes generacions per a que es converteixin en líders ambientals que transformaran el futur.

EarthEcho Water Challenge és un dels programes de ciència comunitària més grans del món, que permet a més de 1,6 milions de joves connectar-se amb les seves vies fluvials locals i protegir-les. El programa està dissenyat per equipar els participants amb les eines necessàries per abordar la crisis mundial de l’aigua començant per les seves comunitats locals. A través del programa, els participants proven la qualitat de l’aigua local, comparteixen les seves dades a la base global online de EarthEcho Water Challenge i les utilitzen amb la finalitat d’influir i informar sobre accions per protegir els recursos hídrics.

A partir de juliol del 2021, EarthEcho International, Xylem Watermark i la Fundació Guardiola Sala es van comprometre en una associació colaborativa (Water Challenge Catalunya) per aprofitar el caràcter global d’aquestes organitzacions amb la finalitat de construir un programa sostenible per la participació i el desenvolupament de la joventut al voltant de la protecció dels recursos hídrics a Catalunya. EarthEcho ampliarà els programes de conservació i monitoratge en profunditat de l’aigua que s’ofereixen als nois i noies de la regió i crearà un marc sostenible recolzat per la comunitat per involucrar als joves en la propera generació d’administradors de l’aigua.